דיאטות להרזייה המבוססת על ההבנה שצריך להכניס לגוף פחות קלוריות (אנרגיה) באוכל, מאשר כמות האנרגיה שמוציאים – ברובן אינן עבודות למשך זמן. הם לרוב יעזרו למשך כמה שבועות או חודשים, אבל אז מרבית האנשים מגלים שהם לא יכולים יותר לאכול רק כאלף קלוריות ביום, הגוף פשוט ״גורם״ לעלייה מחודשת במשקל. 

הסיבות לתופעה זו הן רבות, שתיים מהן מוצגות כאן בסרטון, ועוד כמה סיבות מפורטות בהמשך הטקסט. 

https://www.youtube.com/watch?v=QMo96kaZSBI&t=1s

 

1.    מטאבוליזם / חילוף חומרים. כשמפחיתים את כמות הקלוריות שנכנסת לגוף, הגוף שלנו – שפועל כמו בעבר הקדמוני שלנו – מפחית באופן אוטומטי את הוצאת הקלוריות, מאחר והוא חושש שמדובר בתקופה של מחסור, בצורת ומצוקה. הדרך של הגוף לעשות זאת היא להאט את הפעילות המטאבולית השוטפת. זו האנרגיה שהגוף מוציא לתפקודים הקבועים כמו חימום הגוף, נשימה, פינוי רעלים, תחזוקה וכדומה. התוצאה היא שאם לפני ה״דיאטה״ הוצאנו מהגוף ביום 1500 קלוריות ביום, כעת הגוף מוציא רק 1200 קלוריות. במצב זה, כל עוד אנחנו סופרים קלוריות ואוכלים פחות מ 1200 קלוריות, אנחנו נרזה. אבל בגלל סיבות רבות כמו אלה שמפורטות בהמשך, לאחר כמה חודשים הגוף יכריח אותנו לאכול יותר. וגם אם נעלה את כמות הקלוריות ״רק״ ל 1300 ביום, אנו נחזור להשמין, ועוד הרבה יותר מבעבר!

2.    מתי אוכלים? .אם נאכל את רוב האוכל שלנו בערב, או יותר גרוע -לפני השינה – הגוף יגיב בהתאם ויאגור את עודפי האנרגיה בגוף. כך שלא רק ״כמה״ קלוריות, אלא גם מתי אנו אוכלים אותן. 

3.    מה מקפיץ את הסוכר? אם נאכל מזון שמקפיץ מהר וגבוה את רמת הסוכר בדף (מזון עם אינדקס גליקמי גבוה) – הגוף יאגור את עודפי האנרגיה/קלוריות בגוף. אם נקפיד על מזון שמתפרק לאט לאנרגיה, ושומר על רמות אנרגיה ושובע טובות למשך שעות – כך נאכל פחות, ונרזה יותר.  

4.    נפח הארוחה ורמת השובע.אנחנו ״אוכלים עם העיניים״, וכמות הסיבים התזונתיים באוכל קובעת במידה רבה את רמת השובע שנרגיש מהאוכל שלנו. כשהצלחת מלאה, גדושה בירקות, קטניות ומזונות נוספים בעלי נפח רב וסיבים טובים, נהיה שבעים יותר למשך זמן, ובריאים יותר.  

5.    לא כל הקלוריות שוות!בחלק מהן הגוף משקיע יותר אנרגיה בניצולן לאנרגיה בגוף, וחלק אחר הגוף ״אוגר״ כשומן ביתר קלות מאשר אחרות. כאשר האוכל אמיתי-ראשוני ואיכותי, הגוף יירד יותר במשקל. 

6.    למה באמת רעבים התאים!?!אנו חיים בתקופה בה רוב האנשים אוכלים יותר מדי קלוריות, אבל פחות סובלים ממחסורים עצומים במרכיבים הכרחיים כמו מינרלים, ויטמינים, פיטוכימיכלים ועוד. התאים שלנו, כשהם לא מקבלים את הדרוש להם, מאותתים דרך המערכת ההורמנלית למוח העמוק שלנו שצריך לאכול עוד ועוד.... מדובר כאן בעצם ברעב למרכיבי מזון, ולרוב לא רעב ל/אנרגיה קלוריות.

 

בברכת בריאות ואושר. 

אופיר פוגל, נטורופת

 

הוסף תגובה


קוד אבטחה
רענן

Facebook

כניסה / התנתקות

על מנת ליהנות מהתוכן שביקשת, כמו גם מכל מה שהאתר מציע בחינם, יש להירשם פעם אחת לאתר
להרשמה ראשונה לאתר לחץ כאן